خواب راحت

خواب راحت

قاعدتا خواب راحت و خواب خوب موجب رفع خستگی ناشی از فعالیت های روزمزه و همچنین تجدید قوی برای ادامه زندگی میشود. همانطور که می دانید حدود یک سوم عمر هر فرد در خواب می گذرد و کیفیت دو سوم باقیمانده آن نیز بصورت کاملا مستقیم به خواب ارتباط دارد. در این مقاله موضوع خواب راحت مطرح و بهترین راه درمان اختلال خواب به شما ارائه می گردد. با ما همراه باشید.

موانع خواب راحت

بسیاری از عوامل می توانند مخلل خواب راحت باشند. عواملی مانند استرس، اضطراب، افسردگی، ترس، درد و … از جمله عواملی هستند که خواب را با اختلال مواجه می کنند. برای رفع این مشکل می بایست راهکار مناسب با آنرا بکار برد. اگر دردی مانع خواب می شود بهتر است به پزشک متخصص مراجعه شود. اگر احساس می کنید ناآرام و بی قرار هستید به احتمال بسیار بالا دار استرس و اضطراب هستید و برای دستیابی به خواب با کیفیت می بایست با مشاور و روانشناس در ارتباط باشید.

چگونه راحت بخوابیم

بسیاری از موانع خواب خوب با یکسری راهکارهای مقدماتی و اولیه رفع می شوند و جای نگرانی وجود ندارد. تعدادی از راهکارهای مقدماتی برای دستیابی به خواب با کیفیت عبارتند از:

  • رژیم غذایی مناسب با بدن
  • فراهم کردن محیط مناسب برای خواب
  • ورزش کردن مخصوصا برای افراد کم تحرک
  • اجتناب از کار با وسائل الکترونیکی قبل از خواب
  • عدم مصرف خوراکی ها و نوشیدنی های کافئین دار

اما در برخی از موارد مراجعه به پزشک و روانشناس بصورت کاملا جدی توصیه می شود. مواری مانند:

  • مشکلات روحی و روانی نظیر:
    • استرس و اضطرابی که بصورت مضمن مانع خواب شود.
    • ترس و وحشت های نامعقول مانند مرگ، تاریکی و …
  • و دردهای جسمی که نیاز به درمان دارند.

درمان اختلالات خواب مربوط به مشکلات روحی و روانی

بسیاری از اختلالات خواب که بیش از یک یا چند روز به طول بیانجامد غالبا مربوط به مشکلات روحی و روانی است. برای درمان اختلالات خواب می بایست به روانشناس مراجعه کرد. اگر شما یا اطرافیان تان از خواب راحت بی نصیب هستید می توانید اقدام به رزرو زمان مراجعه برای بررسی و درمان این اختلالات نمایید. برای رزرو زمان مراجعه تنها کافیست با شماره های موجود در صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

5 دیدگاه. Leave new

  • ماندانا
    2018-12-19 20:43

    گاهی موقع خواب حس می کنم کسی در گوشم چیزی می گوید و از خواب بیدار می شوم، ولی می بینم کسی صدایم نکردع، ممکنه به دلیل استفاده مداوم از هندزفری در طول روز باشد؟

    پاسخ
    • دکتر لیلا جبلی
      2018-12-20 11:38

      درود بر شما. برای بررسی این موضوع می توانید مدتی (در حدود یک هفته یا بیشتر) از هندزفری استفاده نکنید. در صورتی که برطرف نشد می بایست حتما با روانشناس در ارتباط باشید تا موضوع ریشه یابی و درمان شود.

      پاسخ
  • ماندانا
    2018-12-20 13:47

    حتما امتحان میکنم.
    ممنون از توجه شما

    پاسخ
  • سلام من افسرده شده ام و به درستی نمی توانم بخوابم و در هنگام خواب همواره با افکار خودم درگیر هستم و همیشه از موضوعی می ترسم

    پاسخ
  • دکتر لیلا جبلی
    2019-05-04 11:01

    سلام بر شما
    احتمال وسواس فکری و افسردگی وجود دارد، برای تشخیص اینکه آیا نیاز به دارو درمانی دارید یا خیر باید به روانشناس مراجعه کنید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست